Masz dość pracy na etat? Nie odnajdujesz się w relacji pracobiorca – pracodawca? Być może to czas na zastanowienie się nad założeniem własnego biznesu, który przyniesie wyczekiwaną satysfakcję i zarobki. Branża motoryzacyjna to dziedzina, w której nie brakuje miejsca dla osób pełnych pasji, zaangażowania i smykałki do pojazdów wszelkiego typu. Dowiedz się, co zrobić, by stać się właścicielem cenionego i rentownego sklepu motoryzacyjnego.
Pierwszy etap – pomysł i biznesplan
Specjaliści zalecają przygotowanie nie tylko planu biznesowego, ale również sprofilowania działalności przyszłego biznesu. W tym celu można skorzystać zarówno z usług specjalistów, jak i przygotować plany samodzielnie. Wśród pytań zawartych w biznesplanie powinny znaleźć się m.in.:
- Kto zakłada biznes?
- Co będzie podmiotem przedsięwzięcia?
- Jak przebiegnie proces realizacyjny?
- Jaki będzie końcowy koszt biznesu?
Plan biznesplanu:
- Streszczone omówienie biznesu
- Charakterystyka biznesu
- Opis produktów
- Rodzaj strategii zarządzania i charakterystyka pracowników
- Rynek i konkurencja
- Plan marketingowy
- Plan finansowy
Celem biznesplanu jest uporządkowanie pomysłów i planów, a jego dodatkowym atutem jest początkowa pomoc w zarządzaniu sklepem motoryzacyjnym. Warto również odwiedzić konkurencję i zobaczyć, co cieszy się największą popularnością wśród sklepów motoryzacyjnych, aby skompletować optymalną ofertę produktową.
Salon motoryzacyjny – i co dalej?
Współczesny rynek motoryzacyjny wymaga wdrożenia rozwiązań, które przyciągną nowych klientów i zatrzymają ich na dłużej. Jeśli planujesz zostać właścicielem sklepu motoryzacyjnego, to warto zastanowić się nad równoczesnym otworzeniem sklepu internetowego z produktami. W tym celu powstały sieci partnerskie, w tym ProfiAuto, która tworzy zespół wiodących w branży sklepów i serwisów samochodowych. Posłużymy się przykładem sklepu motoryzacyjnego w Warszawie – https://jarofiltr.pl/ o nazwie Jaro-Filtr, który prężnie się rozwija od ponad 27 lat. Współpraca z ProfiAuto przynosi korzyści finansowe i sprawia, że Jaro-filtr niemal od pierwszych chwil funkcjonowania zyskała autorytet i uznanie wśród kierowców.
Sklep motoryzacyjny w Warszawie oferuje swoim klientom ponad 300 000 części zamiennych do niemal wszystkich modeli, marek i roczników samochodów. Dodatkowo w skład oferty Jaro-Filtr wchodzą akcesoria i kosmetyki przeznaczone do pielęgnacji pojazdów, w trosce o ich żywotność i nieskazitelny wygląd. Przyszli właściciele motoryzacyjnych biznesów powinni traktować tego typu oferty jako inspirację i przykład prosperującego interesu.
Zaleca się również tworzenie merytorycznych, odpowiednio przygotowanych opisów produktów, udostępnianie katalogów z produktami, dostawy zamówionych produktów i łączenie usług poprzez połączenie usług sprzedażowych z usługami diagnostycznymi czy naprawczymi.
Jak dotrzeć do klientów?
Bez względu na to, czy zdecydujesz się na współpracę z siecią partnerską czy agencją marketingową, od Ciebie zależy, jak zadbasz o zaufanie klientów. Obecnie kierowcy poszukują miejsc, w których zapewniana jest kompleksowa i profesjonalna obsługa, dlatego poza bogatą i jakościową ofertą warto zadbać również o rzetelne prowadzenie sklepu motoryzacyjnego. Każdy biznes tworzą ludzie, dlatego zadbaj o to, by być właścicielem, jakiego sam szukasz.
Szkoda ze tak krótko o tym napisaliście